Ουαί φαρισαίοι και γενίτσαροι υποκριταί…


Λογότυπο ΕΠΑΜ

sf-013a11Α

Ο κ. Παύλος Τσίμας, ο γνωστός θεράπων της διατεταγμένης δημοσιογραφίας από την εποχή που βρισκόταν στον Ριζοσπάστη έως σήμερα, δήλωσε στο κανάλι του Αλαφούζου ότι η αναφορά στο ΕΑΜ μας φαίρνει πίσω στην εποχή του εμφυλίου και αυτό είναι απαράδεχτο. Η δήλωση αυτή που εξισώνει το ΕΑΜ, δηλαδή την εθνική αντίσταση, με τον εμφύλιο πόλεμο, έγινε με αφορμή την ανάκρουση του ύμνου του ΕΑΜ κατά την μαθητική παρέλαση στο Δήμο Χαλανδρίου.

Δεν μας ξενίζει το γεγονός ότι ο εν λόγω επαγγελματίας ταυτίστηκε τόσο εύκολα με την κυβερνώσα φασιστική κλίκα του υιού Πλεύρη και Άδωνη, οι οποίοι ως γνήσιοι νοσταλγοί και γόνοι δοσιλόγων εξανέστησαν για το όλο συμβάν. Γι’ αυτό άλλωστε πληρώνεται και με το παραπάνω. Ούτε μας ξενίζει το γεγονός ότι ταυτίζει την αναγνωρισμένη με νόμο εθνική αντίσταση, της οποίας το ΕΑΜ υπήρξε η μεγαλύτερη, πολυπληθέστερη και η πιο μαχητική οργάνωση του ελληνικού λαού, με τον εμφύλιο πόλεμο.

Πολύ περισσότερο δεν ζητάμε να γνωρίζει ο εν λόγω κύριος ότι το ΕΑΜ δεν υπήρχε καν κατά την διάρκεια του εμφυλίου. Αυτά είναι ψιλά γράμματα για όσους έχουν ως επάγγελμα την διαστροφή της αλήθειας. Απλά θέλουμε ρητορικά να ρωτήσουμε, από που κι ως που είναι απαράδεχτο να ακουστεί ο ύμνος εκείνης της οργάνωσης που αποτέλεσε το έμβλημα της εποποιίας της εθνικής αντίστασης;

Ο λόγος είναι απλός. Ο λαός μας θα πρέπει να ξεχάσει την ιστορία του. Και κυρίως να ξεχάσει δια παντός την ενότητα που κατέκτησε μπροστά στον κατακτητή. Αυτό συμβόλιζε ανέκαθεν και εξακολουθεί να συμβολίζει το ΕΑΜ. Την ενότητα του λαού για ελευθερία και λαοκρατία. Στις γραμμές της αυτή η εθνικοαπελευθερωτική οργάνωση του ελληνικού λαού συγκέντρωσε τις πιο ζωντανές και μάχιμες δυνάμεις του έθνους. Ποτέ πριν και ποτέ ξανά δεν υπήρξε μια τόσο πλατιά και παλλαϊκή οργάνωση, όπου στο τέλος του πολέμου αριθμούσε γύρω στα 2 εκατομύρια οργανωμένα μέλη σ’ έναν πληθυσμό 6 εκατομμυρίων.

Ήταν η μοναδική φορά όπου ο ελληνικός λαός ξεπέρασε τις διχόνοιες που τον ταλανίζουν από την εποχή των εμφυλίων της παλιγγενεσίας. Ενώθηκε για να ολοκληρώσει το έργο της ανεξαρτησίας και της απελευθέρωσης του έθνους που άφησε στη μέση η γενιά του 1821. Και μπορεί οι κομμουνιστές να ήταν οι πρωτεργάτες, αλλά δημιουργός του ΕΑΜ ήταν ο ίδιος ο λαός και μάλιστα υπερβαίνοντας τις ιδεολογικές του διαφορές σε βασιλόφρονες, φιλελεύθερους και αριστερούς. Αυτό ήταν το μεγαλείο του ΕΑΜ και γι’ αυτό κυνηγήθηκε άγρια ακόμη και η ανάμνησή του. Πρώτα με εκτελεστικά αποσπάσματα, με τόπους βασανισμού και εξορίας, όπου μαρτύρησαν πάνω από 600 χιλιάδες ψυχές. Και αργότερα με την γελοιοποίηση και την αμαύρωση της μνήμης του.

Σήμερα η εθνική αντίσταση του λαού με την εμβληματική της οργάνωση, το ΕΑΜ, περνά μια νέα περίοδο άγριου διωγμού. Παλιά υπήρχαν τα πιστοποιητικά κοινωνικών φορνημάτων που κυνηγούσαν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Σήμερα υπάρχει ο Τσίμας και το συνάφι του που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλιά με εκείνη του παλιού χωροφύλακα.

Πώς να ανεχθούν οι σύγχρονοι δοσίλογοι την ανάμνηση της πιο ηρωικής και ενωτικής περιόδου του λαού μας. Πώς να ανεχθούν έστω και τη μνήμη μιας εποχής, όπου ο λαός μας οργανωμένος πρωτίστως στο ΕΑΜ κατόρθωσε να απελευθερώσει με τις δικές του δυνάμεις την κατεχόμενη πατρίδα του. Είμαστε η μόνη χώρα της κατεχόμενης Ευρώπης, που απελευθερώθηκε όχι από τους συμμάχους, αλλά από τις δυνάμεις της λαϊκής αντίστασης.

Κι αντί να νιώθουμε περήφανοι για εκείνη την εποχή που κατόρθωσαν αριστεροί και δεξιοί να ενωθούν για την απελευθέρωση της πατρίδας και ο λαός μας έδωσε μαθήματα ηρωισμού σε διεθνές επίπεδο, θέλουν να μας κάνουν να ντρεπόμαστε. Να νιώθουμε διχασμένοι ακόμη κι όταν αναφερόμαστε στο ΕΑΜ, δηλαδή στη μοναδική οργάνωση αντίστασης που κατόρθωσε να ενώσει τον λαό – πέρα από ιδεολογίες και κομματικές εξαρτήσεις – στη μάχη για τη λευτεριά.

Αναρτήθηκε από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣ στις 6:00 μ.μ.

About athenianvoice

Kosmas Loumakis - Sociological consultant, analyst, field operative and tactical field coordinator of national and regional social projects in Sweden. Was contracted for almost two decades by governmental bodies and NGO's, in governmental gang crime and extremism preventive efforts. Have produced a number of socio pedagogic action plans and developed methods, field tactics and strategies for gang crime and extremism preventive projects.

Posted on November 6, 2014, in Hot, Αρθρα στα Ελληνικα and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Comments are closed.

%d bloggers like this: